دانلود مقاله L90

توضیحات محصول

دانلود پایان نامه مهندسي اتومبيل سازي

47 صفحه WORD

– مقدمه:

1-1- مرور كلي

مهندسي اتومبيل سازي با تأكيد رو به افزايش بر دستيابي به پيشرفتهاي اساسي در اقتصاد سوخت اتومبيل ، در تلاش جهت ارائه موتورهايي هستند كه مصرف موقت ويژه ترمز (BSFC) را افزايش داده و مي توانند از شرايط و نيازهاي انتشار شديد آينده تبعيت كنند. BSFC و اقتصاد سوخت، موتور گازوئيلي، تزريق مستقيم (CIDI) و موتور ديزلي، بر BSFC و اقتصاد سوخت موتور احتراق جرقه اي (Spark-ignition) كه سوخت آن از طريق مجرا و دهانه موجود در آن تزريق مي شود، ارجحيت دارد، دليل اين امر، عمدتاً استفاده از نسبت تراكم بسيار بالاتر و عمل غير كنترلي مي باشد. بنابراين،‌موتور ديزلي، عموماً صدا و سطح پارازيت بالاتر، دامنه سرعت محدودتر، قابليت راه اندازي كاهش يافته و انتشارات Nox بالاتري را نسبت به موتور احتراق جرقه اي (SI) از خود نشان مي دهد. در طول دو دهه گذشته، تلاش هايي در جهت ارائه موتور احتراق دروني در مورد كاربردهاي اتومبيل سازي صورت گرفته است كه بهترين ويژگيهاي موتورهاي SI و ديزي را با هم تركيب كند. هدف از اين كار، تركيب نيروي ويژه موتور گازوئيلي با كارايي و بازده موتور ديزلي در بخشي از بار بوده است. چنين موتوري ، BSFC را ارائه مي دهد كه به BSFC موتور ديزلي نزديك بوده و در عين حال، ويژگيهاي عملي و بازده قدرت ويژه موتور SI را محفوظ مي دارد.

تحقيق، نشان داده است كه كانديد نويد بخش براي دستيابي به اين هدف، يك موتور احتراق جرقه اي ،‌چهار ضربه اي، تزريق مستقيم است كه تركيب ورودي را جهت كنترل بار خفه نمي كند. در اين موتور، يك ستون ابري شكل اسپري سوخت، مستقيماً به سيلندر تزريق مي شود، و تركيب هوا – سوخت با يك تركيب قابل احتراق در پلاتين و مولد جرقه و در زمان احتراق ، ايجاد مي شود. اين نوع موتور، بعنوان يك موتور تزريق مستقيم، شارژ لايه اي (DISC) طراحي مي شود. اين نوع موتور…

– ديناميكهاي تركيب داخل سيلندر و هندسه محفظه احتراق

1-3- ساختار جريان

ميدان جريان داخل سيلندر موقتي كه د طول حركت ضربات تراكم دو رود يك موتور GDL ارائه مي شود، يكي از عوامل اصلي در تعيين قابليت اجرا پذيري عملي سيستم مي باشد. بزرگي مولفه هاي متوسط حركت  و تغييرات ناشي از آنها در كل چرخه، از اهميتي برخوردار هستند كه با بزرگي مولفه هاي متوسط حركت سيستم تزريق سوخت، قابل قياس مي باشد. در يك مقياس ميكروسكوپي، سطح بالاي آشفتگي، براي افزايش و ارتقاي پروسه تركيب هوا- سوخت، لازم است؛ اما جريان انبوه
(bulk flow) يا ميانگين تحت كنترل. عموماً براي تثبيت يك تركيب لايه اي مورد نياز مي باشد. در مورد موتورهاي CSL بديهي است كه نوسانات سرعت آشفتگي نزديك به نقطه مرگ بالايي (TDC) در تراكم مي تواند اين بزرگي را به صورت سرعت ميانگين كسب كند. و بديهي است كه حمل و نقل انتقالي و حمل و نقل انتشاري آشفته مي توانند داراي تاثير معادلي در تعيين وضعيت اوليه پروسه احتراق باشند. مثدار صحيح نوشان تجمع تركيب در داخل محفظه احتراق مي تواند به بزرگي مقدار صحيح نوسان سرعت باشد. اين امر منجر به نوسانات شديد تجمع در يك نقطه ثابت مثل محل پلاتين مولد جرقه مي شود كه اين امر نيز مي تواند منجر به بروز مشكلاتي در بدست آوردن يك هسته مشتقل و ثابت گردد.

چهار ويژگي تحت كنترل اصلي در مورد ميدان جريان داخل سيلندر وجود دارد، مولفه هاي جريان متوسط، ثبات جريان متوسط، چرخش آشفته موقت در طول ضربه تراكم، و سرعت متوسط نزديك به پلاتين مولد جرقه در زمان احتراق. در مورد احتراق متجانس در مورتور SL، تركيب شدت آشفتگي بالا …

بهينه سازي زاوية مخروط اسپري و نفوذ نوك آن، يكي از مهمترين مراحل در به حداقل رساني اثر سوخت در مورد سيستم هاي GDI به جز ديوار راهنما (waal-guided) مي باشد. با تأثير اساسي سوخت بر سطوح محفظة احتراق، اتوماتيك سازي پيشرفتة سوخت تنها مي تواند آماده سازي تركيب را افزايش دهد. سوختن لايه ديواره، همراه با تأثيرات منفي همراه با انتشارات ubhc و اتلاف گرماي افزايش يافته رخ مي دهد. Dodge ،‌تأثير ديواره سوختي كه با نفوذ قطره در موتورهاي GDI همراه مي باشد را با محاسبه ضرايب ثابت كشش قطرات،‌محاسبه كرد. اين مسافت نفوذ براي انتقال،‌در مورد تزريق تأخيري، mm20 و در مقابل در مورد تزريق سريع ، mm80 بود.

در مورد تزريق سريع يك اسپري داراي SMD و  15 ، مشخص شد كه بيشتر قطرات، قبل از رسيدن به تاج پيستون، به سرعت هواي بسيار پائيني مي رسند. نتايج مشابهي نيز در موردتزريق تأخيري ارائه شد، البته عليرغم مسافت نفوذ كاهش يافته اي كه قبل از برخورد پيستون و اسپري در دسترس مي باشد. كاهش سريع قطره ها ، بواسطه چگالي بالاتر هوا است كه در شرايط تزريق تأخيري با اين امر مواجه مي شويم و البته اين امر، منجر به كشش قطره و ميزان تبخير افزايش يافته مي شود. بدترين موردي كه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت، در مورد يك اسپري از يك افشانك چرخان فشار با يك زاوية‌مخروطي  بود كه مشخص شد مسافت نفوذ را به حداكثر رسانده …

ملاحظات و موارد مهمي كه در دستيابي به يك تركيب لايه اي ثابت و بادوام مطرح مي شوند، عبارتند از: هندسه محفظه احتراق، ميدان  جريان هوا، وكاهش فاصله بين تزريق و احتراق. Tomoda و همكارانش، در مورد احتمال ايجاد يك بار (شارژ) لايه‌اي ثابت با استفاده از دو انژكتور سوخت با ميزان جريان بالا؛ يك نازل از نوع حفره‌اي و يك نازل چرخان، هر كدام با يك محرك پيروالكتريك با قابليت باز و بسته كردن سريع سوپاپ سوزني (پستانك) در سطح فشار سوختي بيشتر از mpa15 تحقيق كردند.

هدف از اين امر، كنترل درجه تبخير سوخت از نوار مايع روي پيستون، به وسيله نازل حرفه اي، و كنترل تبخير سوخت در ميدان جريان هوا به وسيله نازل چرخان مي‌باشد. انژكتورهاي منتخب، داراي قابليت تزريق سوخت در فشار بسيار بالا و در مدت كم بودند تا مقادير جريان را بصورت مستقل از هم، تنظيم كنند. مشخص شد كه نازل حفره اي، يك اسپري با مخروطي باريك و انتشار بالا ايجاد مي كند، بنابراين، اين مورد براي دستيابي به يك تركيب لايه اي پيرامون شمع محترق كننده در بار سبك، مناسب مي باشد.

همانطور كه ميزان تبخير سوخت حاصله با استفاده از نازل حفره اي به انتقال گرما از پيستون بستگي دارد، توزيع ساير قطره دريافت شده نيز نسبت به سايز قطره نازل چرخان، از اهميت كمتري برخوردار است. مشاهده توسعه و پيشرفت اسپري نشان مي‌دهد كه تبخير اسپري سوخت از نازل چرخان، قبل از ايجاد…

.

.

.

جهت دریافت و خرید متن کامل پایان نامه و تحقیق و مقاله مربوطه بر روی گزینه پرداخت که در بالای صفحه قرار دارد کلیک نمایید و پس از وارد کردن مشخصات خود به درگاه بانک متصل شده که از طریق کلیه کارت های عضو شتاب قابل پرداخت می باشد و بلافاصله بعد از پرداخت انلاین به صورت خودکار لینک دانلود مربوطه فعال می گردد

 

نظری بدهید