89 صفحه word
فهرست
مقدمه ……………………………………………………………………………………………… 4
فصل اول
سیستم فرمان ………………………………………………………………………………………… 6
1-معرفي سيستم فرمان ………….. …………………. ………… …………..………………. 6
2-اجزاي سيستم فرمان ………. ………….. ………………….. ……………………………. 9
3-انواع جعبه فرمان ……………….. ……………………………..……………………………… 10
1-3-جعبه فرمان ساچمهء………… ……………….………………………..…………..……… 11
2-3-جعبه فرمان شانه اي ……….. …………………….……………………………………………. 12
4- نسبت فرمان ….. ………………….. …………….. ………………………………….. …………… 13
1-4- نسبت فرمان متغير ……. ……………….. ……………………………………………………… 13
5- سيستم فرمان هيدروليكي ……. ……………..……………..………………..……………………… 14
1-5-انواع فرمان هاي هيدروليكي ……… ………….……………………… ……………….……… 15
2-5-اجزاي سيستم فرمان هيدروليكي ………… …………………………………… ……… 16
1-2-5-پمپ فرمان هيدروليكي …….. …………….…………….…………….………… ………….. 16
2-2-5- شيلنگ ها و اتصالات ……. ……………… ………………….. …… …….. ..…………. 18
3-2-5- روغن فرمان هيدروليكي ……. ……………. ………………….…… ………. .………… 18
4-2-5- كليد فشار سيستم هيدروليكي …… ……. ………. ……… ….. ..………… …. … 18
3-5- جعبه فرمان ساچمه اي هيدروليكي………… ….… …………..……….. ……… ………. 19
4-5- جعبه فرمان شانه اي هيدروليكي ………. …… ……..……………. …….. ……………….20
5-5- جعبه فرمان با نيروي كمكي………………… ….… ………………. .. …………… …….. 21
6- سيستم فرمان الكترونيكي…………………..……………. ………………. ……….. …. ………..22
1-6-طرح يك سيستم EPS بر روي ستون فرمان ………………………. ………... …………24
2-6-مقايسه سيستم فرمان هيدروليكي و الكترونيكي….. ………. …………..……. ………..26
3-6-مزيت هاي سيستم فرمان الكترونيكي………. ……. ………………………. ………………..28
فصل دوم
هندسه سیستم فرمان ……………………. …. . …………….. …….………….………………………….29
1.مزيت مكانيكي ……………………… ……………………………….……………………………………….29
2.نسبت فرمان(نسبت دنده) …………………. .………….………………………………………………..29
3.زاويه كمبر(Camber Angle) ………………. ………………………………………….………….29
4.شيب محورفرمان(King pin angle) …………….. ……………………….………….…………30
5.زاويه مجموع …………………………… …………… ……………………….………….………………….31
6.انحراف فرمان(scrub radius)……………… ……………………….………….………………….…………..31
10.ست بك (setback)………………….. .. ………………………….…………………………………………………..34
11زاويه فرمان داخل………………………… ….………………….…………………………………………………………35
12زاويه فرمان خارج………………. ….………………….…………………………………………………………………..35
.13صفحه چرخ………………………….. ………………………………………………………………………………………..35
.14مركز چرخ………………………. ….……………………………………………………………………………………………35
.15مركزسطح تماس تاير…………….. ………………………………………………………………………………………….35
.16شعاع بارگذاري……………………… ………………………………………………………………………………………….35
نيروهای وارده برفرمان
1.نيروي طولي………………………………. ……………………………………………………………………………………….37
2.نيروي جانبي……………………………….. …………………………. …………………………………………………………37
3.نيروي عمود بر سطح………………………… …………………………………………………………………………………37
زاويه لغزش (Slip Angle)…………………. ………………………………….. ……………….. ……………………38
نسبت لغزش (Slip Ratio)…………….. ………………………………….. ……………….. …………………………38
سختي دور زدنC (Cornering Stiffness)…….. ………… ……………….. ………………………………………….39
سختي كمبر (Camber Stiffness)………… ……………….. ……………………..……………….………………..39
فاصله هوائي(Pneumatic Trail )…………….. ……………………………………….………………. ………..40
بار عمودي (Normal load)…………………. ……………….. ……………………..…………….. …………………..40
ضريب اصطكاك جاده(Friction Coefficient)……… ………………………….. ………………….. …………40
مقادير پارامترهاي فني سيستم فرمان پراید(R&P)….. ………..…………….. ………………….. ………………..41
فصل سوم
سیستم فرمان پرایدهیدرولیکی(R&P)…………… ………..…………….. ………………….. ……………………….42
مجموعه پمپ هیدرولیک …………………….. ………..…………….. ………………….. ………………………. …………43
مجموعه کمپرسور مربوط به سیستم کولر…………… …. ………………….. ………………………. ……………….44
لوله های انتقال سیا ل…………………. ………. …. ………………….. ………………………. …………………………..45
فصل چهارم
آشنائی با نرم افزارADAMS ………………… ………………….. ………………………. …………………………….47
فصل پنجم
Adams/car………………………………. ………………….. ………………………. ……. ……………………. …………58
مزایای Adams/car………………………….. ………………….. ………………………. ……………………………….. 63
شرح کامل مراحل پروژه……………… ………………….. ………………………. …………………………………………63
آنالیزجابجایی چرخها……… ………………….. ………………………. …………………………………………………….70
steering (اجرای آنالیز فرمان)…………. ………………….. ……………………… …………………………………..74
فصل ششم
نتایج آنالیز سیستم فرمان(steering )……. ………………………. ………………………………… …………….75
خلاصه فایل
دراغلب ماشینهاودستگاههای صنعتی رفتاروحرکات هماهنگ وهدف دار مجموعه اجزاءواعضاء،سیستمی دینامیکی راایجاد می کند.
که مهندس طراح دراولین گام گریزی به جزء تجزیه و تحلیل حرکتها و نیروها درآن را ندارد.از طریق این مرحله است که نهایتاٌ به فازهای بهینه سازی و طراحی استانداردسازی…دسترسی می یابد.
در تحلیل سیستمهای دینامیکی اعتبار نتا یج بستگی مستقیم به میزان بالا بودن دقت و پرهیزاز فرضیات ساده کننده درمدل سازی دارد. دستیابی به نتایجی معتبر و اطمینان از محصولات مربوط به آن به جزءاز طریق به کار گیری نرم افزارهای….
-3- جعبه فرمان ساچمه اي
كاميون هاواتومبيلهاي بزرگ غالبا جعبه فرمان ساچمه اي دارند. در اين نوع جعبه فرمان، سر داخلي محور خروجي يك تاج خروسي دارد. تاج خروسي قطاعي از يك چرخ دنده است. محور خروجي را محور تاج خروسي يا پينيون فرمان می نامند. دندانه هاي تاج خروسي با دندانه هاي شانه اي مارپيچ درگير مي شود. اين شانه ای روي حلزونی حرکت مي كند. كه به سر مارپيچ فرمان متصل است. ساچمه ها در شيارهاي داخل شانه اي مارپيچ فرمان مي غلتند. وقتي مارپيچ فرمان مي چرخد، حلزوني ساچمه ها را به غلتش در شيارها وادار مي كنند. حركت شانه اي مارپيچ فرمان سبب چرخش پينيون فرمان مي شود. در نتيجه هزارخاري….
-5- جعبه فرمان با نيروي كمكي
بعضي از اتومبيل ها به سيستم فرمان هيدروليكي با نيروي متغير حساس به سرعت مجهزند. قطعات اضافي اين سيستم عبارتند از كنترلگر فرمان هيدروليكي، حسگر زاويه فرمان، حسگر سرعت خودرو و شير 2سلونوِئيدي. حسگر زاويه فرمان، آهنگ چرخش غربيلك فرمان را اندازه گيري مي كند. اين اطلاع و اطلاع رسيده از حسگر سرعت خودرو اطلاعات ورودي به كنترلگرند. كنترلگر مقدار نيروي مورد نياز فرمان را تعيين مي كند و سيگنال مناسب را به شير سلونوئيدي مي فرستد سپس شير سلونوئيدي به صورت يك روزن الكتريكي عمل….
.ست بك (setback):
ست بك چرخ عبارتست از اختلاف بين فاصله دو محور چرخهاي جلو و عقب خودرو از يك طرف تا طرف ديگر.واحد سنجش ست بك،ميليمتر مي باشد ست بك ، نتيجه تلرانس هاي توليد در هنگام ساخت خودرو ، تصادف خودرو و همچنين استقرار نادرست رامهاي موتور ميباشد.
خودرو به طرفي كشيده مي شود كه فاصله دو محور چرخ كمتر باشد . مقدار ست….
) Sub systemزیر سیستم(: به عنوان پایه ی کاردر templatی ،adams/car است و اجازه می دهد تا کاربران اطلاعات پارامتری رادر templatی ایجاد شده تغییر دهند. به عنوان مثال شما می توانید موقعیت hard point هارا تغییردهید و پارامتر های در دسترس را اصلاح کنید
و ماننداینها…زیرسیستم ها نیز با فرمت ASCII ذخیره می شوند…..
مزایای Adams/car:
Adams/car ما را قادر می سازد تا سریعتر و دقیقتر کار کنیم و به مااجازه می دهدکه وقت بیشتری برای مطالعه و فهمیدن اینکه چگونه تغییرات طراحی در کارکرد خودرو تأثیر می گذارد داشته باشیم .
1) کاوش در نحوه ی اجرای طراحی خود و تصحیح طراحی خود قبل از ساختن و تست فیزیکی نمونه ی اولیه .
2) آنالیز تغییرات طراحی خیلی سریعتر و در قیمت کمتر از نمونه ی فیزیکی اولیه انجام می گیرد. به عنوان مثال می توانیم فنر ها را با چند بار کلیک کردن موس به جای اینکه صبر کنیم تا مکانیک یک فنر دیگر را در نمونه ی اولیه….
رگنار
سلام
من ایمیل ندارم، میتونم خرید کنم؟
این فایل قابلیت ویرایش داره؟
95 of 186 people found this review helpful.
Help other customers find the most helpful reviews
Did you find this review helpful?
بله خیر
سلام دوست عزیز
بله، یک ایمیل جعلی مانند ( test@test. com ) وارد کنید
بله، تمامی مقالات به صورت تایپ شده با فرمت Word هستند و قابلیت ویرایش کامل دارند.
119 of 228 people found this review helpful.
Help other customers find the most helpful reviews
Did you find this review helpful?
بله خیر